2013. január 12., szombat

Sz.J.G-A Kezdetek-Szept. 10-13



Szeptember 10., szerda
Virággal ketten mentünk suliba, se apu, se anyu nem volt
otthon, mire felébredtem. Viszont anyu dupla uzsonnát csomagolt,
mert a tegnap esti pótvacsorám miatt azt hiszi, éhezem. Jaj.
Fél nyolcra értünk a suli elé, Ricsi és Cortez a lépcsőn ültek,
gördeszkájuk melléjük támasztva állt.
– Sziasztok – köszöntem zavartan, és automatikusan a hajamat
kezdtem piszkálni. Mivel reggel sehogy sem állt, hiába szárítottam
be, inkább becopfoztam. Így sem volt sokkal jobb.
Már majdnem hülyén vette ki magát, hogy csak úgy megálltunk
mellettük, amikor lefékezett a fekete kocsi, és Dávid – a szokottnál
korábban – pattant ki belőle, látszólag nagyon jókedvűen.
– Zsolti nincs még itt, ugye? – kezdte összedörzsölve a tenyerét.
– Nincs – rázta meg a fejét Cortez. Olyan menő a cipője! Na
mindegy. Dávid izgatottan várta, hogy Zsolti megjöjjön,
elmondása szerint őrült vicces lesz. Alig vártuk. Közben Virág
állva elaludt mellettem, és néha felriadt, amikor éppen  eldőlt
volna.
– Ki volt az az utolsó, nyomorult…  – lépkedett fel a suli
lépcsőjén Zsolti teljesen idegbetegen.
– Mi történt? – pislogott Dave ártatlanul, de nagyon rossz
színész.– Hogy mi? Hogy mi történt? Huszonnégy pizzát küldtem
vissza tegnap este, és  csak nem értették meg, hogy nem mi
rendeltük! A szüleim teljesen hülyének néztek!
– Sajnálattal hallom – bólogatott Dávid.
– Tudom, hogy te voltál! De ezzel nincs vége!
Virágot magammal rángatva bementünk a suliba, mert a fiúk
nem igazán figyeltek ránk, hanem egymáson röhögtek, mi meg
úgy néztünk ki, mint akiket ott felejtettek. A portás a
belépőkártyánk felmutatása után beengedett, és rögtön
szembetaláltuk magunkat Máday ig. helyettessel. Szerencsénkre
bármennyire is szeretett volna, nem talált kifogásolnivalót az
öltözködésünkben, de végül rászólt Virágra, hogy  „kicsit
vidámabban, hiszen szeretjük az iskolát”, amiért lehajtott fejjel
ment.
A terembe lépve kicsit meglepődtem, ugyanis mindenki
csendben volt. Persze hamar rájöttem, miért. Robi és Andris
behozták a PSP-t, hozzákötötték a tévéhez, és mintha csak otthon
lennének, játszottak, a többiek meg nézték. Azt hiszem, hamarosan
bővülni fog a házirend.
Virág leült a helyére, és ujjaival a szemébe fésülte a haját.
Hangulatváltozás, nála gyakran megesik.
– Hogy ment a sakk? – kérdeztem Arnoldot, aki éppen akkor ért
be a terembe. Felült a padomra, és megvonta a vállát.
– Ahogy vártam. Mindenki kiborult a gyors és agresszív
játékomtól.
– Gratulálok – mosolyodtam el. – Ma érdekel valami?
– Iskolaújság. Egyértelmű – vágta rá azonnal. – Jössz te is?
– Gondoltam rá, de lehet, hogy idén kihagyom. Így sincs időm
semmire – ráztam meg a fejem.
– Ha idén kihagyod, nem fogsz bekerülni. Vagy százszor
nehezebben. Tanácsolom, hogy nézd meg ma, és megérted.
– Oké – bólogattam kicsit furcsán, majd a mellettem lévő padra
néztem. – Virág, jössz a suliújsághoz?
– Minek? – emelte fel a fejét az asztalról.– Megnézni, hátha jó, és akkor…  – kezdtem, de Kinga, aki a
táskájából pakolt ki, hangosan közbenevetett.
– Szerinted a suliújság  úgy megy, hogy Virággal megnézitek,
Virággal eldöntitek, hogy jó, és Virággal közösen jelentkeztek –
mondta túlságosan affektálva. – De csak szerinted. Láttad már a
Szent Johanna iskolaújságát?
– Nem – ráztam meg a fejem.
– Akkor tessék. Lesz min gondolkoznod – hozta át a padomhoz
a táskájából kivett kiadványt, és letette elém. – Ha Virággal
átnéztétek, akkor majd rájössz, hogy Virággal semmi
keresnivalótok ott.
Kinga elemében volt. Teljesen. De egy biztos. Mint minden, a
Szent Johanna iskolaújsága is teljesen más, mint amilyennel az
általánosban találkoztam. Eleve ötvenoldalas, A/5 méretű, és nem
is újság, hanem magazin. Szép, igényes kiadás, nehéz, fényes
lapokkal, gondos tördeléssel és szerkesztéssel. Azonnal
megszerettem.
– Te mész? – emeltem fel a fejem, Kingára nézve.
– A Szent Johanna iskolaújságához? Ez kérdés volt? – fújtatott
nagyképűen.
– Én is megyek – tettem le a padomra a magazint a lehető
leghatározottabban. Egy pillanatig farkasszemet néztünk, és akkor
ez el is dőlt. Mindketten megpróbáljuk.
Majdnem egész nap a suliújság foglalkoztatott. Közben
szódolgozatot írtunk angolból, és megszenvedtem tesin az
iskolakörökkel, de végül csak eltelt a nap.
A szerdai napon az infószakkör és a suliújság volt terítéken.
Infóra sokan mentek, tőlünk Dávid, András, Robi, Gábor, Jacques,
plusz a másik kilencedikből is egy csomóan. A suliújsághoz tőlünk
Kinga, Arnold és én, a másik osztályból négyen, felsőbb
osztályokból öten, ők az elmúlt években nem kerültek be.
Az iskolaújság „szerkesztősége” sokkal, de sokkal komolyabb,
mint amit általánosban láttam. Mert, mondjuk, ott nem is volt
külön terem rá, hanem a könyvtárat használták. A Szent
Johannában viszont egy termet alakítottak ki a suliújság
szerkesztőségének, nagy asztalokkal és számítógépekkel. Először nem értettem, hogy miért nem tolong a jelentkezéshez több diák,
hiszen a suliújság klassz. Aztán megláttam Máday
igazgatóhelyettest, és már azt is megbántam, hogy eszembe jutott
az újság dolog. Leolvashattam volna a magazinról, hogy ki felel
érte. Jaj.
Mindegy, annyira nem is volt durva, a suliújságnál (csakúgy,
mint a focinál) üresedés keletkezett, ugyanis az elballagott
tizenkettedikesek közül négyen is benne voltak. Erre a négy helyre
azonban bárki pályázhatott. Na most mi tizenketten voltunk rá,
illetve csak tizenegyen, mert egy A-s fiút megrémített Máday
jelenléte, ő magától elrohant. Mi, akik maradtunk, feladatot
kaptunk, egy óra alatt kellett kétoldalas cikket írni a kihúzott
témákból. Komolyan, majdnem én is megfordultam, hogy
kirohanjak és meg se álljak hazáig, de két dolog is motivált. Az
egyik maga a légkör. Gimis újságot készíteni jópofa és menő
dolog. A másik Kinga. Annyira le akart győzni, hogy már csak
azért is bent maradtam. Az ig. helyettes, amikor kihúztam a
témaköröm (iskolai büférendszer, bio- kontra gyárilag előállított
ételek) biztatóan rám mosolygott, de én inkább vicsorgásnak
láttam.
– Mit kaptál? – suttogtam Arnoldnak, miközben éppen Kinga
húzott.
– Diákjogok. Imádom – vigyorgott. – Te?
– Büfé.
– Menni fog?
Ment. Tíz perc alatt lejegyzeteltem,  amit gondoltam, aztán
mondatokba szedve bevittem a gépbe. Egy óra bőven elég volt.
Csakúgy, mint másnak.
– Rendben. Ezeket most beszedem, péntekre értékeljük, amikor
is közöljük, kik tölthetik be a négy helyet. Köszönöm, hogy
ennyien eljöttetek – vette el  a kinyomtatott lapokat Máday, és a
többi suliújságossal (akik végig mögöttünk járkáltak és belebelenéztek az írásokba) alig várták, hogy csukott ajtók mögött
vitázni kezdjenek rólunk.
Virág a terem előtt várt.
– Hogy ment?– Pénteken derül ki – vontam meg a vállam idegesen.
– Én biztos, hogy bent vagyok – szólt Kinga vigyorogva az a-s
lányoknak, akik csakúgy, mint Virág, a folyosón várakoztak.
– Mit kaptál? – szóltam utána.
– Menza – felelte.
A fenébe. Mindketten szinte ugyanazt a témát kaptuk, úgyhogy
biztos, hogy csak az egyikünk kerül be. Jaj.
Meglepetésemre anyu a suli előtt várt, nem is tudtam, hogy jön.
– Sok tanulnivalód van holnapra? – kérdezte a kocsiajtónál
állva.
– Nem vészes – vontam meg a vállam.
Az infóbemutató szakkör akkor érhetett véget, mert a suliból
sokan jöttek kifelé.
– Szia,  Reni! – köszönt oda Robi és Andris, majd amikor
meglátták anyut, hozzátették: – Csókolom. Milyen idő lesz
holnap?
Anyu persze nem bánta, megszokta, hogy mindenki ezt kérdezi,
ezért biztosította a fiúkat, hogy marad a jó idő.
Elmentem anyuval vásárolni, közben pedig latolgattuk az
esélyeimet a suliújságnál. Szerinte bekerülök. Na de melyik szülő
nem ezt mondaná? Én meg egyre inkább úgy érzem, hogy nem
sikerült. Jó lesz majd Kinga önelégült arcát nézni, ahogyan minden
hónapban a hóna alatt cipeli a legújabb számot, és az a-s lányokkal
átböngészi szóról szóra, betűről betűre, csak hogy bosszantson.
Este nekiálltam a francia házidolgozatnak, és egyedül Virággal
beszéltem, mert rejtve kapcsolódtam msn-re. Néha írtunk egy-egy
mondatot, csak hogy jelezzük, hogy még ott vagyunk, közben én
franciául írtam a városlátogatást, ő pedig a Rocktábort nézte dvd-n
valami Jonas Brothersszel. Csak tudnám, Virág mikor tanul. Azt
hiszem, soha. Ja, és a közösségi portálon továbbra sem jelölt be
senki. Pedig már csak egy osztálytársammal nem vagyunk
„ismerősök”.
Suliújság: 5/5.
Bekerülés esélye a suliújsághoz: 5/2 – nem hiszek benne. Vacsorára spenótos penne: 5/2 – Popeye is meggondolná.
Vásárlás anyuval: 5/5 – kaptam egy új farmert és két pólót.
Szépek.


Szeptember 11., csütörtök
A  „pizzasztori” folytatódott. Dávid és Zsolti (sokadik
gyermekkorukat újraélve) tegnap este újabb pizzákat küldtek
egymásnak, de mivel ez kezdett számukra unalmassá válni, kínai
kaját vitettek házhoz este tízkor Ricsinek, és rétest Corteznek.
– A nagyszüleim megették, úgyhogy ez nem jött be! – röhögött
Cortez a teremben, és Dávidhoz dobta a kezével összegyűrt
alufólia galacsint.
A következő pillanatban megkezdődött a dobálózás, úgyhogy
jól elvoltak. A padon fekvő Virágot fejen is találták, de nem vette
észre. Vagy nem érdekelte.
– Most komolyan – csapta le a mappáját Kinga a padjára. 
Dobálóztok és egymásnak rendeltek ételt a késő esti órákban? Ez
annyira nem vicces!
Válaszul Zsolti megdobta. Azt hiszem, ők nem jönnek ki jól
egymással.
Mivel szép, napos idő volt, minden szünetet az udvaron
töltöttünk. Én a fa árnyékában ülve a franciát írtam, mellettem
Arnold törökülésben olvasott, rágörnyedve a lapokra, a másik
oldalamon pedig Virág a könyökére támaszkodva az eget figyelte.
Azt, mondjuk, nem tudom, hogy miért, de Virág emós, ő szokott
csak úgy nézni dolgokat. A szép idő tényleg közrejátszik abban,
hogy a szünetet leginkább az udvaron töltjük, de hazudnék, ha azt
mondanám, csak ezért. Minden kicsengetés után elsőként húz ki a
teremből Ricsi, Cortez, Dávid és Zsolti, és becsengetésig az
udvaron vannak. Idősebbekkel beszélgetnek, azt hiszem, szintén
gördeszkásokkal, meg lazán ácsorognak, kiröhögnek egy-két
embert. Kétségtelenül menők. A duplamatek előtti szünetben
Arnold megkérdezte, hogy milyen eredmény jött ki a második
példánál. Erre Virág is felkapta a fejét.– Milyen példa?
– A háziban – vágtuk rá egyszerre.
– Milyen házi?
– Amit kaptunk, mára – mosolyodtam el. Virág rémülten
forgatta a szemét. –Volt házi?
Nevetve felé nyújtottam a matek spirálfüzetem, Arnold pedig a
fejét csóválva visszamélyedt az újságolvasásba. Szegény Virág
lemásolta ugyan rólam, de Gazdag tanárnő pont őt szólította fel
órán, és nemcsak az eredményekre volt kíváncsi, hanem arra is,
hogyan jött ki. Mikor nem tudott rá válaszolni, hanem csak
motyogott valamit, Gazdag vérszemet kapott, és kihívta felelni.
Virág harminckét (!!!) percig állt a táblánál, és el is sírta magát,
mert a tanár eszméletlenül szétszívatta. Mindenki tudta, hogy
Virág egyest kap, legfőképp a tanár, de azért megoldatta vele a
táblánál a házit, ami annyira kínosan nehezen ment, hogy már
majdnem én is elbőgtem magam. Kicsengetéskor Virág a szemét
törölgette, és az arcába fésülte a haját. Felültem a padjára, és a
vállát veregettem, hátha ettől kicsit jobban lesz.
– Virág, ez nagyon durva volt. Próbáltam súgni, de háttal álltál
– lépett oda Robi.
– Kijavítod az egyest, ez biztos! – bólintottam én is.
Virágba nehéz volt lelket önteni, teljesen kiakadt, és nem is a
jegytől, hanem a megaláztatástól, ahogyan mindenki előtt állt a
táblánál, és nem tudta a megfelelő halmazba tenni a megadott
számokat. Ráadásul Kinga sem fogta vissza magát.
– Virág, ez szép volt! Nem tudtál volna kicsit értelmetlenebb
lenni, akkor talán a duplaóra is elment volna, nemcsak a fele!
Legközelebb mi szívunk majd, amiért be kell hozni az elfecsérelt
időt – magyarázta, miközben kiszedte a gumiját, szorosan
összefogta a haját, és újra becopfozta.
– Állj le, Kinga, rajtad kívül senkit nem érdekel, hogy elment az
idő! – szóltam rá mérgesen.
– Engem viszont nagyon is! Nem haladtunk semmit az
anyaggal! – közölte széttárt karokkal.
Kinga az ajtóban rá váró a-s lányokhoz lépett, és kiment a
teremből. Szívtelen? Á, dehogy.– Virág, azt nem mondom, hogy leszel okosabb is, de arra van
esély, hogy kijavítsd a jegyed – lépett hozzánk Arnold. Mindketten
felnéztünk rá, én értetlenül, Virág pedig könnyes, csodálkozó
szemmel.
– Most mi van? Ez a kijelentésem empátiát tartalmazott! –
vonta meg a vállát Arnold.
– Még gyakorold – közöltem mosolyogva. Arnold  „ezeknek
semmi sem jó” arckifejezéssel otthagyott minket.
A mai volt az utolsó „nyílt szakköri nap”, úgyhogy órák után –
hogy jobb kedvre derítsem Virágot – bementünk mindenre, ami
maradt. Persze fejben már mindketten választottunk szakkört, de
azért benéztünk atlétikára (a tornateremben Korponay, a lányok
tesitanára tartja), modellezésre (Gondos szakköre a kémialaborban,
csak a legbátrabbak és legmazochistábbak vállalják be) és francia
konyhakultúrára (Monsieur Durand, a franciatanár főzőcskézett
huszonöt diákkal a konyhán).
Késő délutánra befejeztem a francia beadandómat, minden
leckémmel kész lettem, úgyhogy bekapcsoltam a gépem.
Legnagyobb döbbenetemre jelszót kért.
– Anya! – rohantam le, a notebookomat magamhoz szorítva.
A szüleimet apu dolgozószobájában találtam, éppen
beszélgettek. Azt hiszem, rólam, mert amikor berontottam,
gyorsan abbahagyták.
– Miért kér jelszót  a gépem? És mi a jelszó? – vágtam a
közepébe.
– Ó! – bólintott anyu kis gondolkodás után. Mintha nem tudná
rögtön, miről van szó.
– Virág anyukája hívott, és elmesélte a matematikaórát.
Megkérdezte a véleményünket a számítógép korlátozásáról, és úgy
döntöttünk, ez egy helyes lépés, mindkettőtök esetében.
– Miért? Én nem kaptam egyest! – ráztam a fejem értetlenül. –
Nem, de apáddal úgy ítéljük meg…
– Mindketten? – húztam össze a szemöldököm. Anyu meglökte
apu vállát, aki automatikusan bólintott.– Igen, mindketten – folytatta anyu. – Reni, a héten rengeteg
időt töltöttél a számítógéped előtt, ami a hétköznap estéken sok!
Utánaolvastunk, és valamennyi szakkönyv javasolja a számítógépkorlátozást.
– Nagyszerű. Végre beszélgetnek velem az osztálytársaim, rám
írnak, érdeklődnek, beavatnak egy csomó mindenbe, és most
lekorlátozzátok a gépem! Eddig az volt a baj, hogy nem vagyok
jóban az osztálytársaimmal, most meg az, hogy végre van
társaságom!
Anyu és apu összenéztek.
– Reni, mi csak azt szeretnénk, ha jutna időd arra is, amit
szeretsz… – nyugtatott anyu.
– Minden leckém kész, a francia beadandómat is megcsináltam,
pedig csak a jövő hétre kell!
– Mi nem a tanulásról beszélünk. Nincs időd olvasni, nem nézel
filmet, velünk sem beszélgetsz szinte semennyit, mert várnak a
többiek a gépen. Szeretnénk, ha mindenre jutna időd. Az iskola
egyre nehezebb lesz, a szakkörök lefoglalnak, az osztálytársaid ott
vannak délelőtt, a délutánjaidat hagyd meg magadnak!
Ezt tutibiztos, hogy könyvben olvasták! Ráadásul nem fair a
többes szám, mert végig anyu beszélt, apu csak néha bólogatott.
– Jó – tártam szét a karom. – Mi a szabály?
– Hétköznaponként egy óra, plusz ha a tanuláshoz kell valami,
hétvégén korlátlan – vágta rá anyu az előre kitalált választ.
– Egy óra? Óriási. Akkor most beírod a jelszót? – tettem le a
gépem apu íróasztalára.
Virág zaklatottan várt msn-en. Bemásolom.
Virág üzenete: Jaj de jó, hogy jössz! Korlátozták a gépemet!
Ötven percem van!
Reni üzenete:  Na ne mondd! Anyukád hívta az enyémet,
úgyhogy nekem ötvenkilenc percem van!
Virág üzenete: Ne már :D. Neked miért?
Reni: Mert anyuék jó ötletnek tartják… mindegy. 
Virág üzenete: Amikor megláttam, h jelszó kell, lefejeltem az
asztalom. Van egy dudor a homlokomon.Reni üzenete: Azért ennyire nem vészes a helyzet. Mit csinálsz?
Virág üzenete: A jelszót próbálom +fejteni.
Reni üzenete: Sok sikert.
És akkor hirtelen bevillant egy másik ablak. Cortez felkér msnkapcsolatra.
Reni üzenete:  Virág! Virág! Héé. (Reni figyelmeztető rezgést
küldött)
Virág üzenete: He?
Reni üzenete: Cortez felvett msn-en.
Virág üzenete: És?
Reni üzenete: Semmi.
A szívem vadul kalapált, aztán gondolkodás nélkül
megnyomtam. A listámon van! Te jó ég. Azonban nem volt online.
De akkor is felvett!
Pislogni is elfelejtettem, annyira bámultam a nevét és a kis
ikont mellette, hogy bezöldüljön, de ez nem történt meg. Pontosan
hatvan perccel a bekapcsolás után anyu bejött a szobámba, és
kinyomta a gépem.
– Azt hiszem, most dühös lehetsz. Ha szeretnél beszélni róla…
– Nem vagyok dühös – ráztam meg a fejem. – Ha így látjátok
jónak…
Anyu gyanúsan méregetett, szerintem lázadó-félrevezető jeleket
próbált felfedezni rajtam, végül aztán feladta, és otthagyott a
szobámban.
Lehajtottam a notebookom tetejét, és tényleg igaz, hogy a héten
először ülök néma csendben, gépzúgás, pittyegés és videó-klipek
zaja nélkül. Úgyhogy most olvasni fogok.
Matekóra: 5/1 – rémes volt. 
Gépkorlátozás: 5/2 – elfogadom, de azért nem értek vele
egyet…
Nyílt francia konyhakultúra-szakkör: 5/4 – vicces volt, mousse
au chocolat-t készítettek. Jacques meg is kínált.
Cortez az msn-listámon: 5/5* – őrület!


Szeptember 12., péntek
Reggel nagyon korán felkeltem, izgatott voltam két okból is. Az
első, hogy Cortez vajon mond-e valamit a bejelölésről. A másik a
suliújság eredménye.
Virág a kapunkban várakozott. Egyébként tényleg van egy
hatalmas púp a homlokán. Apu vitt minket suliba, de az út teljesen
szótlanul telt.
– Sok sikert az újsághoz. Hidd el, meglesz – bátorított apu,
amikor kiszálltam a kocsiból.
– Köszi – mosolyodtam el erőltetetten, mert szörnyen izgultam,
a szüleim optimista hozzáállásából semmi nem ragadt át rám.
A suli előtt néhány diák ácsorgott, de Cortezék még nem voltak
ott. Virággal az oldalamon bementünk a portára, felmutattuk a
belépőnket és továbbmentünk az aulába. A sulirádióból a  The
Offspring  egyik száma üvöltött, a péntek reggeli órákban így
akarták feldobni a hangulatot. A diákok ennek örültek, Máday már
annyira nem.
– Kiss Gábor – bökött vonalzójával egy fiú felé, aki a büfénél
állt sorba. – Menj a stúdióba, és kapcsoltasd ki ezt a lármát!
A fiú szó nélkül elrohant, Máday pedig visszafordult a bejárat
felé. Mikor észrevett, összehúzta a szemét, és ezúttal tényleg
nekem szólt.
– Rentai Renáta, az iskolaújság szerkesztőségébe! Most!
Elkaptak! Végem! Máday tudja a nevem. Virág együtt érzőn
megszorította a kezem, aztán lehajtott fejjel felkullogott a lépcsőn.
Én pedig bementem a suliújság termébe.
Legnagyobb megkönnyebbülésemre nemcsak engem hívattak
be, hanem mindenkit, aki jelentkezett. Kinga az egyik asztalnál ült,
keresztbe tett lábain pihentette összekulcsolt kezét. Az
érkezésemre felnézett és grimaszolt egyet. Becsengetéskor még
mindig várakoztunk. Arnoldra, az örök későre.
– Igazolatlant kapunk francia kultúrán – dühöngött Kinga
percenként felpattanva a székéről.– Nyugi, Máday igazolja – vágta rá egy tizenkettedikes lány. Az
ig. helyettest egyébként csak a háta mögött hívtuk egyszerűen
„Mádaynak”, ha jelen volt, mindenki csöpögött a tisztelettől.
Végre kinyílt az ajtó, és Arnold lépett be, nyomában Mádayval.
– Neményi Arnold, második hete tart az iskola, de szinte
minden nap késel. Ezt később még megbeszéljük, most azonban,
hogy mindenki siethessen órára, lássuk a négy új iskolaújságszerkesztőt.
Visszafojtott lélegzettel vártam, igyekeztem normálisnak tűnni,
de majd szétvetett az izgalom. A felgyülemlett adrenalintól a
fülemben dobogott a vér, és ahogy körbenéztem, ezzel nem voltam
egyedül. Mindenki türelmetlenül kapkodta a tekintetét.
– A négy megüresedett helyet tehát betöltheti Neményi Arnold
– mondta ki az első nevet. – Gratulálok, Arnold, lenyűgöző
elemzést írtál.
– Tudom – bólogatott Arnold cseppet sem meglepetten.
– Másodikként Rentai Renáta – fordult felém Máday, én meg
kis híján összeestem. – Intelligens, értelmes, választékos írást adtál
le. Gratulálok.
– Köszönöm – habogtam, és észre se vettem, hogy az ökölbe
szorított kezem teljesen kifehéredett.
– Harmadikként Kovács Krisztián – fordult Máday az egyik a-s
fiúhoz. Kinga csodálkozva nézte a  jelenetet, látszólag már nem
izgult, hanem egyszerűen ledöbbent.
– A negyedik fő ma reggelig kérdéses volt, de mivel döntenünk
kellett, nem is húzom tovább. Szatmáry Kinga.
A többi, be nem jutott diák motyogva megköszönte, és sietve
elhúzott.
– Mindenkinek gratulálok, jövő hét szerdán, a hatodik óra után
itt találkozunk. Most pedig órára, azonnal! – csapta össze a
tenyerét Máday. Kinga feltápászkodott az asztaltól, és mielőtt
kiment, megállt az ig. helyettes előtt.
– Mit kell azon érteni, hogy az én bekerülésem még ma reggel
is kérdéses volt?
– Azt, hogy a bekerülésed még ma reggel is kérdéses volt –
felelte Arnold Máday helyett.– Ez azt jelenti, hogy az én cikkem gyengébb volt a másik
háromnál? – kérdezte Kinga hitetlenkedve. Máday töprengett pár
pillanatig.
– Nem, egyszerűen ők hárman jobbat írtak. Na, mars órára. 
csapta össze a kezét újra Máday.
Azt hiszem, Kinga kapott egy kisebb sokkot az elhangzott
mondattól. Jobb. Jobb, mint ő. Jobb, mint az övé. Valósággal
betorzult az arca. A lépcsőn felfelé lépkedve még mindig a fejét
rázta.
– Csak az lehet, hogy összekeverte a neveket, és Renáta került
be utolsóként.
Arnolddal óvatos mosollyal összenéztünk, és hang nélkül is
egyetértettünk abban, hogy ezt nem kell kommentálni. Kinga
minden egyes mondatával magát égeti, ehhez már nem lehet sokat
hozzátenni.
A francia kultúra óra már javában zajlott, amikor bementünk.
Monsieur Durand letette a könyvet a tanári asztalra, és kérdőn
nézett ránk.
– Na hogy ment? Ki ír rólam cikket az októberi számhoz? 
kiabálta Zsolti.
– Az állatmagazin különkiadása. Maximum – vágta rá Kinga.
– Ez vicces volt, mióta tartogatod? – nevetett gúnyosan Zsolti.
– Nem tartogatom. Ha rád nézek, egyszerűen megjön a
humorom.
Monsieur Durand közbeszólt, hogy ha már ilyen durván
félbeszakítottuk az óráját, legalább mondjuk meg, hogy ki jutott
be.
– Mindhárman – közölte Kinga felszegett állal.
– Húúúú  – ez volt az általános reakció, kábé mindenkitől.
Durand tanár úr gratulált, és megkérdezte, ki milyen értékeléssel.
Kinga agresszíven meghúzta a copfját, és azt mondta (ez nagyon
vicces), hogy nem az eredmény számít, hanem a tény, hogy
bekerültünk.
Óvatos mosollyal az arcomon leültem a helyemre.– Pszt – sziszegte Virág. Odafordultam, és láttam, hogy fülig ér
a szája.
– Grat – mondta, aztán Kinga felé biccentett. – Lealáztad?
– Aha – vigyorogtam most már tiszta szívből, őszintén.
Kinyitottam a füzetem, és jegyzetelni kezdtem Monsieur Durand
diktálását, miközben valami belebökött a vállamba.
– Hm? – fordultam hátra döbbenten. Cortez visszahúzta a kezét
a tollával együtt. Abban a pillanatban összerándult a gyomrom.
– Tegnap este kerestelek msn-en – suttogta, mire csillogó
szemmel elmosolyodtam.
– Tényleg?
– Megvan a házid föcire a kőzetlemezekből?
– Persze – bólintottam kicsit csalódottan. Oké, tehát csak azért
jelölt be, hogy lenyúlja a földrajzházim. Nem baj, akkor is bejelölt!
– Monsieur Ántái-Kélémén – szólította fel Monsieur Durand,
amikor észrevette, hogy beszélgetünk.
Cortez hátradőlt a székén, és a tanárra nézett, aki választ várt a
kérdésére. Őszintén, én a kérdést sem hallottam, mivel teljesen
elvarázsolt a tény, hogy Cortez megbökött. Őt viszont nem lepte
meg, franciául válaszolt, folyamatos beszéddel és olyan kiejtéssel,
amire még az előttem ülő Jacques is felkapta a fejét. A tanár
lenyűgözve bólintott, és rögtönzött ötletére adott is egy ötöst.
Cortez megvonta a vállát, és visszahajolt hozzám. –
Lemásolhatom?
Miközben Monsieur Durand a táblára írt, hátranyújtottam a
füzetem. Persze hogy odaadtam. Még szép.
Ofőórán Haller tanár úr nem győzött lelkesedni. Mindenki
megtalálta a saját érdeklődési körének megfelelő szakkört, sőt a
legtöbben többre is feliratkoztak. Ezenkívül felállította az „osztály
három büszkeségét” is. Arnoldot, Kingát és engem. A suliújság
legújabb tagjait. Az ofő, miután szép, de elég kellemetlen,
ömlengős beszédet mondott, megtörölgette a szemüvegét. Tökre
meghatódott. Egyébként minden tanár gratulált, a folyosón több
diák is. Jó nagy felhajtást csinálnak belőle.Az ebédszünetben felhívtam anyut, és elújságoltam a nagy hírt.
Ezért suli után apuval együtt a kapu előtt várt, és elmentünk
moziba. 
Bekerültem a suliújságba: 5/5 – hurrá!
Föciből ötöst kaptam: 5/5.
Cortez hozzám szólt: 5/5.
Esti mozi nachossal és salsa szósszal: 5/5.
A film: 5/1 – animációs mese egy rakás gyerekkel. 


Szeptember 13., szombat
Hétvégére feloldódott a laptopkorlátozásom. Hurrá. Virág
délután áthozta a High School Musical dvd-it, és azt néztük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése