Szeptember 2., kedd
Reggel megint apu vitt suliba. A portán mondták, hogy a
titkárságon átvehetem a belépőkártyám, úgyhogy egyenesen odamentem. Két
osztálytársammal is találkoztam (Robi és András), akik a sorban álltak. Mikor
sorra kerültem, a titkárnő megkérdezte a nevem, és kiadta a szekrényemhez
tartozó számkombinációs lakatot, a diákomat és a belépőkártyámat, amit azonnal
feltettem a táskámra lógatott Szent Johannás passtartóra. Láttam az idősebb
diákoknál, hogy ők is így csinálják.
A folyosón lévő suliboxok közt megkerestem a sajátomat – az
enyém pont Virág szekrénye mellett van –, és feltettem rá a lakatot. Miközben
bepakoltam a tesicuccom meg néhány tankönyvet, láttam, hogy Virág a nyitott
szekrényajtaja előtt áll, kihúz egy hatalmas celluxcsíkot, majd a fogával
letépi.
– Mit csinálsz? – kérdeztem, mert elképzelésem sem volt.
– Képeket ragasztgatok a szekrényembe – válaszolta.
– Megnézhetem?
Szó nélkül arrébb állt, hogy belenézhessek. A szekrénye
belül különböző együttesek posztereivel és kivágott képeivel volt dekorálva,
meg mindenféle halálfej, csillag és szív matricákkal, szigorúan fekete-pink
színekben.
– Klassz – ismertem el, és elhatároztam, hogy én is kitapétázom
a sajátomat. Na, nem ilyen bandák képeivel. De akkor mivel?
– Szerinted melyik a jobb? P!AtD, MCR, FAB vagy TH? Én
általánosban a TH-t szerettem, de már nem, most FAB-fan vagyok
– közölte. Arcába fésült haja miatt csak a bal szemével
nézett rám, de azzal kérdőn.
– Hát – néztem vissza rá tök bénán. – Nem tudom, mit
jelentenek ezek a rövidítések – ismertem be.
– Együttesek.
– Nem ismerem – ráztam meg a fejem.
– Ha akarod, küldök neked pár linket, videoklipekről… –
vonta meg a vállát.
– Oké, köszönöm – bólogattam, és magamban hálát adtam
Virágnak, amiért nem csúfolt ki, hanem teljesen normálisan felajánlotta, hogy
elküldi, és akkor megnézem. Ez rendes volt tőle. Az általánosban állandóan
halálra cikiztek, mert zenékkel sosem voltam úgy igazán képben. – Neked ő a
kedvenced? – néztem be újra Virág szekrényébe, ahol egy pasi képe legalább
harmincszor volt felragasztva.
– Ő Pete Wentz! A Fall Out Boy gitárosa.
– Aha. Értem – bólintottam. Megint tanultam valamit.
Otthagytam Virágot, aki egyre hosszabb darab ragasztócsíkokat tépkedett le a
fogával, és bementem a terembe. A keddi órarend nem tűnt olyan keménynek,
ráadásul irodalommal kezdtünk, amit kifejezetten vártam.
– Sziasztok – köszöntem úgy általánosságban mindenkinek. Már
egyáltalán nem fürkésztek olyan kíváncsi tekintettel, mint tegnap, csak
visszaköszöntek, mint egy régi ismerősnek. Átmentem a tanári asztal és az első
padok között, közben kissé lehajoltam, mert Robi és András egy-egy padon ülve
tévéztek.
Letettem a táskám a padom mellé, előszedtem a könyvem, és
olvasni kezdtem, csak néha néztem fel, egyszer, amikor Dávid – vagy, ahogy a
többiek hívják, Dave – berontott a terembe headsettel a fülében, és valakivel
nagyon tárgyilagos hangsúllyal beszélt, egyszer pedig, mikor Kinga megérkezett.
Ahogy belépett, rögtön zavarba jöttem, sajnos egy nap elég volt ahhoz, hogy
felmérjem, azzal, hogy tegnap nem barátkoztam össze vele, végleg elbúcsúzhatok
a menő társaságtól. Már a megjelenése is olyan, hogy tudom, borzalmasan rövid
időn belül a suli egyik legnépszerűbb arca lesz. Eleve, a második legjobb
felvételi –
velem holtversenyben – bizonyítja, hogy van esze, de ehhez
még egyfajta sznob mentalitás is társul meg az önbizalomról árulkodó
testtartása, a hosszú, dús barna haja, amit fájdalmasan szoros copfba kötött,
meg a galléros fehér blúza, a sötétkék farmerrel és szandállal. Ahogy belépett,
az őt kísérő a-s lányok még bejöttek a terembe hozzá pár percre. Kinga
zavartalanul leült az első padba, a helyére, és kirámolta a tolltartóját,
füzetét és irodalomkönyvét. A tolla végét rágva hátrafelé forgolódott,
látszólag társaságot keresett a becsengetésig, arra a két-három percre. A
könyvem felett éppen felnéztem, és találkozott a tekintetünk.
– Renáta, miért nem inkább a kötelezőt olvasod? – kérdezte,
amikor összehúzott szemével leolvasta a kezemben tartott könyv címét.
Na, tessék. Abszolút kötekedni próbált, plusz soha, senki
nem hív Renátának, csak ha mérgesek rám.
– Mert már kiolvastam mindet a nyáron – válaszoltam.
– Én is – felelte fél szemöldökét felvonva.
– Klassz – zártam rövidre a beszélgetést, egyrészt, mert nem
értettem a harag okát, másrészt meg az egész osztályt átkiabáltuk, mivel két
egymástól igen távoli helyen ülünk.
– Ti mindent kiolvastatok a nyáron? – szólt közbe Zsolt, aki
az irodalomkönyvvel a kezében felült a padjára, és lapozgatni kezdte. Hátulról
előre.
– Igen – felelte Kinga helyettem is. Így, hogy az egész
osztály minket nézett, én inkább nemet mondtam volna. De ciki.
– Ricsi, megvan, kik írják a házi dolgozatokat – röhögött
fel Zsolt ránk mutatva. Ricsi, aki egy fingerboardot (kis gördeszka, amit az
ujjával hajt) tologatott a padján, felnézett. Én azonnal elvörösödtem, mivel
Ricsi először vett észre, amióta osztálytársak vagyunk, és ugyanazzal a
közönyös tekintettel tovább is fordult. De azért egy pillanatra látott.
Szerintem.
Kinga felállt, fél lábbal a székére térdelt, és a fejét
csóválva válaszolt Zsoltnak.
– Sajnálom, de semmilyen házi dolgozatot nem írok, csak a
sajátomat. De ne félj, ha most elkezded olvasni az első kötelezőt, év végére
legalább a feléig jutsz – magyarázta, majd vigyorogva
hozzátette. – Mármint a könnyített kiadásról beszélek,
természetesen.
A teremben lévők huhogva fordultak egy emberként Zsolthoz,
aki nem gondolkozott semmilyen frappáns válaszon, egyszerűen Kinga szemébe röhögött.
Ez hatásos volt. Jó tudni, hogy a gólyatáborban így összebarátkozott mindenki.
A csengő megszólalt, így eltettem a könyvem, és előszedtem
az irodalomholmim. Kinyitottam az új füzetem, és az üres első oldalt néztem.
Elhatároztam, hogy mindenféleképpen szépen írok majd, legalább az első oldalon.
Utána már úgysem tudom tartani, mert a tanárok mániája, hogy minden órával
egyre gyorsabban diktálnak, ami a kézíráson is meglátszik. Virág rontott be a
terembe.
– Csöngettek? – nézett körbe bambán, haja a fél arcába
lógott, így nem igazán lehetett megállapítani, hogy kitől kérdezi. Valószínűleg
bárkitől.
– Ébresztő, már két perce – vágta rá Kinga, és direkt
fújtatott egyet, mintha csak fárasztaná.
Virág szó szerint levágódott a mellettem lévő padba, és
lehajtotta a fejét.
Meglepetésemre nem rögtön az irodalomtanár jött, hanem az
ofő, aki elkért minket az első tíz percre, „rengeteg megbeszélnivalónk van”
indokkal.
– Vágjunk is bele! A tegnapi napon számtalan dolgot
elfelejtettünk átbeszélni. Először is…
Nyílt az ajtó, és Arnold botorkált be, egyáltalán nem
zavartatva magát.
– Neményi! – fordult hozzá az ofő. Arnold kedvtelenül
megfordult. – Négy percet késtél.
– Elnézést, lerobbant a busz – vonta meg a vállát.
– Tudom, hogy édesapád hozott iskolába, autóval – tette
csípőre a kezét az ofő.
– Valóban, de előttünk lerobbant egy busz. Idő volt
kikerülni – közölte. Az ofő végiggondolta ennek a valószínűségét, majd inkább
legyintve elengedte, és miközben Arnold a helyére ült, izgatottan folytatta.
– Először is, mindenki írja fel egy lapra a szülei
elérhetőségét, a hátsó padokból kezdjék összeszedni!
Ez a rutinnak számító feladat kisebb bonyodalmat okozott,
mert, ahogy végigmondta a mondatot, a tizenegyből heten feltették a kezüket.
– Tessék, Virág – szólította fel az ofő elsőként.
– Tanár úr, a szüleim elváltak, kiét írjam fel?
Virág kérdésére vele együtt hatan letették a kezüket.
– Elvált szülők esetében mindkét elérhetőséget kérem. – Az
ofő észrevette, hogy még egy jelentkező van, Arnold. – Tessék, Arnold.
– Az lenne a kérdésem, hogy milyen biztosíték van arra, hogy
az általam leírt adatok harmadik fél felé nem kerülnek ki.
– Biztosíthatlak róla, Arnold – válaszolta kissé unottan az
ofő. Az az érzésem, hogy ők sokat beszélgethettek a gólyatáborban, pont eleget
ahhoz, hogy az ofő Arnold minden kérdésére és válaszára kellőképpen
felkészülhessen.
– Csak mert az adatok, amiket kér, roppant bizalmasak,
elvégre elérhetőségekről van szó, amit ugyebár…
– Arnold – szakította félbe az ofő nagy nehezen. – Mi lenne,
ha csak lefirkantanád?
– Szóval biztosít arról, hogy bizalmasan kezeli az
adataimat?
– Igen. Biztosítalak. Írásban szeretnéd?
– Megköszönném – bólintott Arnold.
Mi mindannyian visszatartott nevetéssel, mosolyogva
figyeltük, ahogy az ofőből totál bolondot csinál. Igen sikeresen. Mikor vége
volt ennek a kis színjátéknak, az ofő rögtön hadart is tovább, másodpercenként
ellenőrizve az óráját, hogy mennyi időnk van. Gyorsan elmondta, hogy a
plakáttartókba, amik üresek, hozhatunk posztert, de figyelmeztetett, hogy
„ízléses, kilencedikes osztály falára valót”. Végigkérdezte, minden rendben
van-e a belépőkártyákkal és suliboxokkal, meg ilyesmi. Igazából nagyon rendes
volt, igyekezett mindent észben tartani, talán kicsit túl is pörgött. Már
majdnem kiment az ajtón, amikor visszajött.
– Majd elfelejtettem. A tanárok helyzetét megkönnyítendő,
kérlek titeket, hogy a neveteket írjátok fel egy papírra, és tegyétek jól
láthatóan az asztalotokra, kitámasztva, hogy a kollégák minél hamarabb
megtanulják a neveteket – szólt, majd hatalmasat sóhajtott. – Igen, Arnold?
– Tanár úr, már nem azért – vakargatta meg a homlokát a
tollával Arnold. – De mindkét kilencedikes osztály tizenkét főből áll, az
összesen huszonnégy. Mégis mennyi ideig kell kis táblákkal magunk előtt ülni,
mert véleményem szerint huszonnégy nevet megjegyezni nem olyan nagy dolog.
Természetesen ezzel nem degradálni szándékozom, csak egy szimpla kérdés.
Az ofő és egy magas, sápadt férfi (a magyartanár), aki
Arnold mondandója közben állt meg az ajtóban, összeráncolt szemöldökkel nézték.
– Nem tudom, Arnold, nem tudom. Csak tedd, amit mondok –
legyintett az ofő, és már félre is állt, hogy beengedje a magyartanárt.
Az új tanár jelenléte egy pillanat alatt elcsitította az
osztályt, mindenki némán nézte, ahogy lepakolja a tanári asztalra a holmiját,
és sötét pillantással mered az osztályra.
– Ki használta a degradál kifejezést? – kérdezte mindenféle
bevezetés nélkül. Arnold unottan feltette a kezét, alkarját a fején
támasztotta, mintha csak nehéz lenne. A magyartanár reakció nélkül folytatta. –
És ki tudja, hogy mit jelent?
Automatikusan feltettem a kezem, rajtam kívül pedig csak
Kinga jelentkezett. Nem volt túl meggyőző a többi, nyakukat behúzó
osztálytársunk előtt. Bár tényleg tudom a szó jelentését, ez úgy jött le,
mintha nem kéne vele dicsekednem.
A tanár szúrós szemekkel pásztázott minket, majd gyorsan
megpördülve felfirkantotta a szót a táblára, és kétszer aláhúzta.
– Mit jelent? A világosbarna hajú lány!
Az én lennék. Köhintettem egyet, és zavartan beletúrtam a
hajamba.
– Lealacsonyít, leminősít – feleltem halkan, de a síri
csendben mindenki tisztán hallhatta.
Kinga leengedte a kezét, és felvont szemöldökkel fordult
vissza maga elé.
– Nagyon szép, köszönöm – bólintott a tanár, én pedig rögtön
lejjebb csúsztam a széken. Strébernek tűnni az első héten. Jaj.
A tanár letörölte a táblát, majd felírta a nevét, Kardos
Kálmán, és adott pár percet, hogy megcsináljuk a kis táblát a nevünkkel, amit
az ofő kért. Aztán belecsapott a közepébe: kinyittatta a szöveggyűjteményt és a
tankönyvet.
Én tényleg behúzott nyakkal ültem egész órán, nem tudtam,
hogy a nagyrészt mögöttem ülő osztálytársaim hányszor súgtak össze vagy
gúnyolódtak, mindenesetre rémképeket láttam, alig tudtam koncentrálni.
Általánosban éppen eleget csúfoltak, mert sokat olvasok, és igen sokszor
próbáltam megvédeni magam, bár az „olvasás egyáltalán nem ciki” elvemmel
teljesen egyedül voltam.
Csengetés után egyszerre bolydult fel az osztály, mindenki
pakolászni kezdett, Kardos pedig a hóna alá vágta a naplót, és egy pillanatra
megállt.
– Ti, hárman! – mutatott sorban egymás után először rám,
aztán Arnoldra és Kingára.
Mintha csak rosszat tettem volna, lehajtott fejjel másztam
ki a padomból, és úgy kullogtam a tanári asztalig. Mindhárman eléggé
megdöbbenve álltunk a tanár előtt.
– Ajánlom figyelmetekbe az olvasókört. Ez a szakkör
hétfőnként az iskola könyvtárában van. Jövő héten, a „nyílt szakkörök hetén” el
is jöhettek, addig pedig ajánlom figyelmetekbe az iskola könyvtárát. A Szent
Johanna igen nívós könyvtárral büszkélkedhet, a nyáron teljesen felújították,
és folyamatosan bővül. Gondoltam, titeket érdekelni fog – magyarázta.
– Tanár úr, én sajnos nem érek rá, edzésem van – rázta meg a
fejét Kinga.
– Rendben.
– Versenyszerűen lovagolok, többször indultam már
díjugrató-versenyen, sikerrel – kezdte mesélni.
– Gratulálok – vigyorodott el Kardos erőltetetten, miközben
látszott rajta, hogy elmondta, amit akar, szíve szerint már menne is.
Én csak mosolyogva bólintottam, és inkább visszamentem a
padomhoz, nem sok kedvem volt Kinga díjugratását hallgatni.
A többiek egész szünetben „kegyetlen Kardosról”, „megbuktat
Kardosról” és „pótvizsgán is megbuktat Kardosról” tanakodtak. Én nem szóltam
bele, csak hallgattam őket, a világért sem mondtam volna meg, hogy nekem tökre
szimpi.
Az irodalom után még öt óra volt, két francia Alphonse Durand
tanár úrral (akinek Jacques igazán örült, mert végre mindent értett), egy
földrajz Farkas Evelin tanárnővel, aki laza órát tartott, leginkább
ismerkedtünk, egy töri Barka Gabriella tanárnővel, aki egyáltalán nem akart
ismerkedni, hanem lediktált úgy hatoldalnyi anyagot, és végül ismét negyvenöt
perc Alphonse Durand-nal, az első franciakultúra-óránkon.
Az utolsó csengő után mindenki felpattant és hazament. Én
pedig, mivel kibuliztam, hogy se anyu, se apu ne jöjjön értem, úgy döntöttem,
megnézem a könyvtárat.
Könnyen megtaláltam, elmentem a titkárság előtt, át egy
folyosón a Gyengélkedő feliratú ajtó mellett, végül jobbra kanyarodtam, és meg
is lett. Kardos tényleg nem túlzott, a suli könyvtára zseniális. Félkör alakú
terem, hatalmas tér, hosszú és magas polcok roskadásig könyvekkel. Igazán nekem
való. A könyvtáros néni egy tölgyasztal mögött ült, és a számítógépen
pötyögött, de az érkezésemre felnézett. Az adatbázisban megkerestük a nevem –
segítettem, mert úgy láttam, hogy nehezen megy neki –, aztán belevetettem magam
a böngészésbe. Éppen egy Dickens-könyvbe olvastam bele, amikor valaki megállt
mellettem.
– Kiveszed? – kérdezte Arnold, felemelve a könyvet, hogy
megnézhesse a borítóját.
– Igen. Te mit találtál? – kérdeztem vissza Arnoldtól, mert
láttam, hogy a kezében tart egy vastag könyvet.
– Moliere, francia kiadás. Nem rossz, jó nehéz.
– Ha már francia suliba járunk – vonta meg a vállát.
– Menni fog franciául? – kérdeztem mosolyogva.
– Simán – felelte. Nagyképűnek tűnt, és az is volt. Na de
tényleg van mire.
A könyvtáros néni bepötyögte mindkettőnk választott könyvét,
mi pedig egész jót vitáztunk közben. Arnold eszméletlenül okos srác, de nagyon
nehéz stílussal. Mindenbe beleköt, mindent jobban tud, mindent megmagyaráz. De
mivel ő az első, aki szóba állt velem, mindegy, örültem a társaságának.
Mikor kimentünk, szinte beleütköztünk Kardos tanár úrba, aki
csak egy nehézkes mosollyal nyugtázta, hogy megfogadva a tanácsát megnéztük a
könyvtárat, aztán ki is került minket, és továbbment.
Arnoldnak esze ágában sem volt megvárni, amíg visszamegyek a
szekrényemhez a táskámért, egyszerűen otthagyott.
A folyosók csendesek voltak, visszhangzottak a lépéseim,
ahogyan sietve a suliboxok felé indultam. Meglepetésemre a szekrényem melletti
ajtó tárva-nyitva állt, a cellux ragasztó nyikorgó tépései hallatszottak
belőle.
– Virág? – kérdeztem, amikor megálltam mögötte, és láttam,
hogy beült a szekrényébe, úgy ragasztja fel a képeket a szekrény plafonjára.
– Kész vagyok. Segíts – nyújtotta a kezét, mire megragadtam
és kihúztam.
– Eddig ragasztgattad? – hajoltam be, hogy megnézzem, mit
művelt. A szekrénye belseje totál ki lett plakátolva, egy centiméter szabad
hely sem maradt.
– Aha – bólogatott. – Te merre voltál?
– A könyvtárban. Ennek a sulinak valami elképesztő könyvtára
van.
Virág elkerekedett szemekkel bólogatott, azt hiszem, nem
értette, hogy ez miért olyan jó.
– Mész haza? – kérdezte.
– Igen.
– Merre?
– Fel a hegyre – mosolyodtam el.
Észbe se kaptam, és már együtt léptünk ki a hűvös aulából a
forró, szeptemberi napsütésbe.
Virág a fölöttünk lévő utcában lakik, úgyhogy egészen hazáig
jött velem, de amíg ő beszélve, könnyedén trappolt felfelé a lejtőn, addig én
kétszer is megálltam, mert szúrt az oldalam.
– Hol laktál ezelőtt?
– Síkságon – vágtam rá lihegve, és valóban, ehhez a budai
utcához képest a pesti környék annak tűnik.
– A francia nyelvet szeretem, az nem gond, a felvételi is
jól sikerült, de csak az írásbeli részét értékelték, úgyhogy épp csak felvettek
– mesélte tovább Virág a történetét. A felvételijének a történetét, meg úgy
egyébként is, a történeteit.
Egész úton csak hallgattam, úgy tűnt, hogy beszélgetős
kedvében van. Elmondta, hogy nemrég váltak el a szülei, és amikor megtudta,
három hónapig nem szólalt meg. Egyáltalán. Semmit. Szerinte ez rosszul jött ki,
mert a felvételi pont közben volt, és a három helyből, ahová beadta a
jelentkezését, csak a Szent Johannába vették fel. Ide is épphogy, mert az
írásbelije jó lett, de a szóbelin nem szólalt meg, így nem tudtak vele mit
kezdeni. A ponthatáron volt, de Borrel igazgató úr, miután Virág szülei
beszéltek vele, megértette, hogy ez egy nehéz periódus, és felvette Virágot a
határérték ellenére, azzal a feltétellel, hogy szeptemberben már biztosan
beszélni fog.
– Hogy bírtad ki, hogy nem szólaltál meg három hónapig? Nem
rekedtél be? – csodálkoztam séta közben, állandóan azon tanakodva, vajon hogy
lehet azt kibírni.
– Nem, ha egyedül voltam, énekeltem. De máskor egyáltalán
nem beszéltem.
– Egy szót sem?
– Egy szót sem.
Jellemző. Az osztályban rajtam kívül két lány van. Az egyik
okos, menő, már a második nap egy csomó barátja van másik osztályból, sőt
felsőbb osztályokból is. De nem, én nem vele barátkoztam össze, hanem inkább
hazasétálok egy emóssal, aki három hónapig néma volt, mert sokkot kapott a
szülei válásakor. Mindegy, ez az én formám.
– Itt laksz? – nézett fel a házunkra, amikor megálltunk a
kapuban.
– Igen.
– Szép.
– Köszi.
Valamiért úgy éreztem, hogy nem akar elmenni. – Akkor holnap
találkozunk. Szia – köszöntem el, és bementem.
Virág, attól függetlenül, hogy hétágra sütött a nap, és
legalább huszonnyolc fok volt, feltette a pólója kapucniját, az arcába húzta,
és mellkasa előtt összefont karokkal elbaktatott tovább, fel a dombon.
Én annyira nem, anyu annál inkább örült annak, hogy
szereztem egy „kis barátot” magamnak. Ezt vacsora közben tárgyaltuk meg, és
amíg én beszéltem, igyekeztem a villámmal addig bökdösni a sült húst, amíg
valamilyen csoda folytán el nem tűnik. Sajna odakozmált, és fekete volt, apu a
beszámolóm alatt végig a fekete részt próbálta lekaparni a késével.
Sikertelenül.
– Reni, nyugodtan áthívhatod a kis barátnődet, szívesen
megismernénk – lelkesedett anyu.
– Nem, nem a barátnőm. Csak beszélgettem vele.
– És az a másik kislány, hogy is hívják? – töprengett anyu.
–Kinga! Vele jól kijössz?
– Khm – vakargattam meg a homlokom. – Még nem igazán volt
alkalmunk… – kezdtem, de be sem fejeztem a mondatot. Minek? Persze hogy minden
szülő azt akarja, hogy a menő, okos osztálytársakkal barátkozzon össze a
gyerekük. Na de erre mennyi az esély?
Még gyorsan beszámoltam a magyartanárról meg a napomról úgy
dióhéjban, aztán a szobámba készültem.
– Befejeztétek a vacsorát? – kérdezte anyu csodálkozva. Apu
tányérja hasonlított az enyémre. Érintetlen volt.
– Igen – feleltük egyszerre. – Hát jó, ha kértek még, akkor…
Végül inkább nem kértünk. Valamikor este összefutottam
apuval a konyhában, mindketten gyárilag előállított ételt kerestünk, olyat, ami
ehető.
– Reni – köszönt kissé zavartan. – Mit csinálsz?
– Semmit. És te? – kérdeztem vissza. Egy fél pillanatig
farkasszemet néztünk, aztán automatikusan félreállt, hogy odaférjek mellé, és
kipakoltuk a hűtőt.
– Még sajtot? – nyújtottam felé. – Jöhet.
Késő esténként apuval gyakran összefutok a konyhában. És
mindketten falazunk egymásnak.
Egy gyors szendviccsel a kezemben visszasomfordáltam a
szobámba, és pár percre bekapcsoltam a gépet. Három e-mailem jött, kettő a
közösségi portálról, hogy ismerősnek jelöltek. Arnold és Virág. A harmadik
e-mailem pedig már egyenesen Virágtól jött, kilenc YouTube videót csatolt, a
kedvenc zenekarjainak a klipjeit.
Hosszú nap: 5/2 – fáradt vagyok.
Sulikönyvtár: 5/5 – rengeteg könyv.
Virág kedvenc dalai: 5/2 – nem túl jók.
Holnap tesi: 5/1 – jaj!
És kémia: 5/1 – jaj!
És angol is: 5/1! .
Nagyon jó
VálaszTörlésEz nagyon jó.
VálaszTörlésNagyon jó még így hajnali 1:44 kor is
VálaszTörlés